Groenerleventje.nl

Huis – Moestuin – Recepten – Lifestyle – (be)sparen

Veel mensen denken dat vegetariërs of mensen die veganistisch eten altijd super slanke mensen zijn. Niets is echter minder waar! Een vegetarische pizza is nog steeds een vette pizza vol met kaas en als je deze dagelijks tot je neemt kom je zelfs aan. Voor een patatje met mayo geldt precies hetzelfde. En wat dacht je van pasta? Of snoepgoed? Deze kunnen dan wel vegetarisch of veganistisch zijn, maar bevatten toch wel veel suikers en/ of koolhydraten.

Wellicht denk je ook gezond te leven door te kiezen voor vleesvervangers en snap je niet waarom je maar niet afvalt of zelfs bent aangekomen sinds je vegetarisch/ veganistisch bent gaan eten. Dit kan komen omdat vleesvervangers vaak vol toegevoegde suikers zitten om zo smaak aan het product te geven. Het is daarom als veganist of vegetariër beter om te kiezen voor vleesvervangers in de vorm van noten, paddenstoelen of bonen.

Puurfiguur heeft voor de vegetariërs onder ons een heerlijk dieetplan opgesteld waarmee je alle goede voedingstoffen binnen krijgt en tot wel 2 kilo per week kunt afvallen. Om je een beetje op weg te helpen, hebben zij een gratis weekmenu met enkele voorbeelden van gezonde vegetarische maaltijden online gezet. De gerechten bevatten weinig koolhydraten en veel eiwitten, vezels, gezonde omega 3-vetten en vitamines. Met dit weekmenu zet je je vetverbranding ‘aan’ en houd je de honger lange tijd buiten de deur. LET OP: dit weekmenu is VEGETARISCH niet VEGANISTISCH! Echter kan je als veganist uiteraard een aantal dingen aanpassen en weglaten/ vervangen (door bijvoorbeeld noten of bonen (eieren) en bij yoghurt en kwart etc. voor de plantaardige versies gaan.

Ontbijt 1: Kwark met aardbeien en pecannoten
Ontbijt 2: Omelet van 2 eieren, 1 tomaat in blokjes, ½ gesnipperde ui en een hand spinazie
Ontbijt 3: 2 rijstwafels met 2 gekookte eieren, 1 tomaat in plakjes, zeezout en zwarte peper
Ontbijt 4: Banaansmoothie of aardbeismoothie
Ontbijt 5: Havermoutpap met appel en kaneel, gekookt in ongezoete amandelmelk
Ontbijt 6: 2 rijstwafels met Hüttenkäse, zeezout en zwarte peper + een stuk fruit
Ontbijt 7: Griekse yoghurt met rood fruit en amandelen

Lunch 1: Rucolasalade met noten, appel, pijnboompitten en limoensap
Lunch 2: 3 rijstwafels met avocado en hummus
Lunch 3: Kruidige linzensoep
Lunch 4: Omelet van 2 eieren, cherrytomaatjes, champignons en Hüttenkäse
Lunch 5: Boerenkoolsmoothie (winter) of spinaziesmoothie (zomer) met extra havermout
Lunch 6: Salade met kikkererwten, rode biet, gehakte walnoten en een dressing van Griekse yoghurt, citroensap, zeezout en zwarte peper
Lunch 7: Pannenkoek gemaakt van 1 banaan, 2 eieren, scheut ongezoete amandelmelk, 1 el havermout en een snuf kaneel

Diner 1: Mexicaanse bonenschotel met zilvervliesrijst en extra groente
Diner 2: Ovenschotel met linzen, groente en ei
Diner 3: Vleesvervanger (zonder soja) met gestoomde groente en rauwkost
Diner 4: Stamppot van zoete aardappel en andijvie + roerei
Diner 5: Quinoasalade met courgette, ongezouten noten, olijven en zongedroogde tomaten
Diner 6: Maaltijdsoep met pompoen en kokosmelk
Diner 7: Wokschotel met groente en vegetarisch gehakt

Kijk op PUURFIGUUR hoe je het hele plan voor 4 weken kunt bestellen. Het is een goed samengesteld programma met veel variatie. Door de vullende gerechtjes heb je ook niet het idee dat je een dieet volgt. Geen hongergevoel dus! Tevens mag je tussendoor ook een aantal gezonde snacks zoals:

  • Bakje cherrytomaatjes
  • Halve komkommer met kwarkdip
  • 3 wortels met 30 gram hummus
  • Handje ongezouten noten
  • Gekookt ei
  • Bakje ongezoete kwark of yoghurt (eventueel met pure stevia en/of kaneel)
  • 2 rijstwafels met Hüttenkäse, peper en zeezout
  • Schaaltje olijven

Met het Vegetarisch Dieetplan val je direct af door vlees en vis op de juiste manier te vervangen.

Het digitale vegetarisch dieetplan is het eerste voedingsplan van Nederland dat zowel koolhydraatarm als vegetarisch is. Met de vier heerlijke weekmenu’s krijg je evenveel eiwit binnen als een vleeseter (gemiddeld 85 gram eiwit per dag), zodat je niets tekort komt.

Dus probeer het een weekje uit en bevalt het? Ga dan voor het 4 weken programma en val tot wel 8 kilo verantwoord af binnen een maand tijd!

Fijn weekend allemaal! Namaste!

Liefs, Lola

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *